Information til havnens medlemmer
Her kan du finde information om havnens funktioner og tjenester for medlemmer.
Se også gæstesiden for information om havnens øvrige faciliteter.
Oversigtskort
Bådpladser
Virksund Lystbådehavn råder over ca. 150 bådpladser. For at komme i betragtning til en bådplads i havnen kan du henvende dig via kontakformularen.
Er der ledige pladser i havnen udpeges plads til båden i dialog mellem lystbådehavnens repræsentant og bådejeren. Havneplads betales i forhold til bådpladsens størrelse.
Se betaling under priser og takstblad. Priserne fastsættes én gang om året på havnens generalforsamling.
Har vi ikke aktuelt en ledig havneplads til din båd, er det muligt at blive sat på lystbådehavnens venteliste. For at blive optaget på venteliste betales 1/4 indskud jf. takstbladet.
Bådstativer
Alle både, der står på bedding på havnens område, skal principielt benytte et af havnens bådstativer. Bestyrelsen skal derfor sikre, at alle både, som skal placeres i stativ, også kan få et stativ.
Produktionen af nye stativer tager lang tid. Derfor er det vigtigt at du beslutter dig for have din båd på bådpladsen ved Virksund Lystbådehavn.
Såfremt du ikke har rådighed over et stativ, men ønsker at komme i betragtning til et stativ, skal du senest den 1. august bestille et bådstativ hos havnens kasser.
Betaling for brug af bådstativ fremgår af takstbladet.
Kran og Bedding
Kranteamet har ansvar for at isætte og optage både. Krantemaet betjener havnens kran, afhenter både og hensætter både i havnens stativer.
Står du i en situation, hvor din båd enten skal sættes i vandet eller skal tages på land ved hjælp af havnens kran skal du kontaktet kranteamet. Kranen benyttes også til at tage master op og sætte master i sejlbådene. Havnenskranens løftekapacitet er 12 tons.
Hvert år laves en plan for isætning af både om foråret og optagning i efteråret. Hver enkelt bådejer har selv ansvar for at reservere tid i denne plan. Her på hjemmesiden informeres om, hvornår planen er tilgængelig, så man som bådejer kan booke tid til båd og evt. mast.
DOWNLOAD VILKÅR FOR OPTAGNING MED MAST
Såfremt det ikke er muligt for dig som bådejer at finde tid i forbindelse med de fælles bådoptagnings- eller isætningsdage, må du selv aftale tid og pris med en vognmand, kranfører og en traktorfører.
Bestyrelsesmedlem Allan Handberg koordinerer aftaler i kranteamet mv. Han kan kontaktes på mail ahandberg@gmail.com eller telefon 20252978.
Både kan optages med vognmand og herefter transporteres væk fra havnen. Kranteamet skal i disse tilfælde have oplyst tidspunktet for optagning, da disse tidspunkter ikke må kollidere med havnens brug af havnekranen mv.
Havnen arrangerer i øvrigt ikke fælles bådoptagning eller isætning med vognmand. Dette indebærer, at bådejere, der skal benytte vognmand, selv må bestille tid hertil.
Sikkerhed: Kranteamets sammensætning sikrer at der er godkendte, uddannede kranfører til alle typer løft. Når kranen er i brug , skal alle inden for afspærringen anvende værnemidler såsom hjelm og sikkerhedssko.
Klubhuset
Som medlem af havnen har du mulighed for at benytte klubbens sejlerafsnit med tilhørende sejlerkøkken og toilet/bad.
Derudover kan sejlerstuen altid frit benyttes af havnens medlemmer til spisning og andet.
Det store lokale i klubhuset benyttes af cafeen og havnens klubber i fællesskab. Dette lokale kan benyttes af havnens medlemmer udenfor cafeens åbningstider såfremt det ikke er reserveret til et klub-arragement.
I caffeens åbningstider henstiller vi vores medlemmer til ikke at indtage medbragt mad og drikke i det store lokale.
Medlemmer kan, ved henvendelse til formanden, få udleveret nøglekort og kode til klubhuset.
Udendørs
Medlemmer kan frit benytte alle udendørs arealer på havnen. Vi henstiller til, at grillning og indtagelse af medbragt mad sker på østsiden af klubhuset og at sydsiden primært benyttes af cafeen i åbningstiden.
broer & vedligehold
Hver bro på havnen har tilknyttet en broformand, som står for at koordinere almindeligt vedligehold af broerne. Hvis du har spørgsmål til broernes vedligehold eller tilstand kan du kontakte broformændene her.
Ved henvendelser omkring havnens andre arealer er du velkommen til at kontakte bestyrelsen.
To gange årligt arrangerer vi arbejdsdage hvor vi i fællesskab klargør havnen til den nye sæson eller pakker ned til vinteren.
Da hanvnens drift fortrinsvis håndteres af frivillige kræfter opfordrer vi alle medlemmer, der har mulighed, til at deltage i arbejdsdagene.
Vi sætter stor pris på medlemmernes frivillige engagement, så du er altid velkommen til at byde ind hvis du har mulighed for at deltage i arbejde omkring havnen eller i et af havnens udvalg.